Bu Blogda Ara

8 Mart 2013 Cuma

FIRINDA PATLICAN KEBABI



 Pratik ve leziz bir yemek daha yanında bulgur pilavı ile pek lezzetli oluyor. Denemenizi tavsiye   
 ederim.




 MALZEMELER

1 KG ORTA YAĞLI DANA KIYMASI
1 DİLİM EKMEK İÇİ
1 KG ORTA BOY PATLICAN
4 DOMATES
2 SOĞAN
4-5 ADET YEŞİL BİBER
1 YUMURTA
TUZ, KARABİBER,KİMYON
2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ

SOSU İÇİN;
1,5 BARDAK SICAK SU
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
½ YEMEK KAŞIĞI BİBER SALÇASI
2 YEMEK KAŞIĞI ZEYTİNYAĞI

REÇETE
Patlıcanlarımızı 2 parmak kalınlığında eşit boyda kesiyoruz ve acısının gitmesi için tuzlu suya alıyoruz. Kıymamızı, 2 adet soğanımızı, ısladığımız ekmek içini, 1 yumurtamızı ve baharatlarımızı ekleyip köftemizi güzelce yoğuruyoruz. Elde ettiğimiz köfte hamurunu 1 saat dolapta bekletiyoruz.
Acı suyunu bırakan patlıcanlarımızı 2 bardak sıvı yağında hafif pişiriyoruz. Patlıcanlarımızı yumuşayınca kadar pişirmiyoruz!!!! Buzdolabında bekletmiş olduğumuz köfte harcımızı ceviz büyüklüğünde parçalar alarak tepsiye 2 patlıcan arasına yerleştiriyoruz. Bu işlemi tüm malzemeye uyguluyoruz. Ortasına domatesleri (4 ‘e bölüp), yeşilbiberi ekleyip yarım saat 180 derece fırınımızda pişiriyoruz. 


Kokusu gelmeye başladığında sıcak suyun içine domates ve biber salçası, zeytinyağını ve az tuzu iyice çırpıp yemeğimizin üzerine döküyor ve üstünü alüminyum folyo ile kaplıyoruz. 30-35 dakika daha pişiriyoruz. (Her fırının ayarı farklı olduğu için ara ara pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.)



Yemeğimiz hazır afiyet olsun ;)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Öncelikle merhaba çok becerikli biri olduğunuz tariflerinizden ve yemeklerinizden belli oluyor.Ancak bende söylediklerinizi uyguladım ancak sizin kıvamınız gibi olmadı.Sanırım bu biraz becerikli olmaktan geciyor.Diğer yemeklerinizi ve tariflerinizi merakla bekliyorum.İyi akşamlar.

Unknown dedi ki...

Övgü dolu ve teşvik edici yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Aslında uyguladığım tarifi bire bir yazdım. Patlıcanlarınızı hafif yağ üzerinde öldürmeniz ve kıymanızı iyi bir kasaptan almanızı tavsiye ediyorum. Hatta kasabınıza yapacağınız yemeği söyleyip yardımcı olmasınız isterseniz inanın yemeğiniz daha başarılı olacaktır.Ben öyle yapıyorum ve gerçekten çok lezzetli oluyor. Yeni tariflerim bu hafta sizler ile olacak. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim.Tariflerinizin devamını bekliyorum.