Bu Blogda Ara

23 Mart 2013 Cumartesi

BARBUNYA PİLAKİ





En sevdiğim zeytinyağlılardan olan barbunya pilaki sizlerle..










MALZEMELER
500 GR BARBUNYA
YARIM SU BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
1 ADET SOĞAN
1 ORTA BOY PATATES
1 ADET HAVUÇ   
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
1 ADET DOĞRANMIŞ DOMATES
2 SU BARDAĞI SICAK SU
1 KÜP ŞEKER
TUZ
   
REÇETE

Dondurucudan çıkardığımız yazlık barbunyalarımızı ılık suyun içine bırakıyoruz. Tenceremize zeytinyağımızı ekleyip üzerine yemeklik doğradığımız soğanlarımızı ilave ediyoruz. Soğanlarımız sarardığında üzerine küp küp doğradığımız havuçlarımızı ekliyoruz. 2 dakika kadar yağda çevirdikten sonra doğranmış domateslerimizi ve domates salçamızı ekliyoruz. Özdeştirdikten sonra barbunyalarımızı ilave edip 1 küp şekeri ekliyoruz. Tenceremizin kapağını kapatıp kısık ateşte 15 dakika döndürüyoruz. Ardından sıcak suyumuzu, patatesimizi ve tuzumuzu ekleyip patateslerimiz yumuşayana kadar pişiriyoruz. Yemeğimiz piştikten sonra ocaktan alıp soğumaya alıyoruz. Barbunya pilakimiz hazır Afiyet olsun.



·        
          * Maydanoz ve limon ile servis edebilirsiniz.



3 yorum:

Adsız dedi ki...

Öncelikle merhaba.Bende sizin gibi yeni gelinim ,bilmiyoum doğal olarak.Sormak istiyorum ,dondurucudan çıkardıgımızda tat da bi değişiklik oluyormu?

Unknown dedi ki...

Bu kış 4-5 kez dondurucumdan çıkardığım barbunyaları pişirdim. Ilık suda buzunu çözdürürseniz çok fark olmuyor. Tabi ki yazın lezzeti bir başka ;)

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar dileğiyle başlıyorum yeni gelin mutfağın sıkı bir takipcisi oluverdim bir andahepsini denemeye çalışıyorum elimden geldiğince bazıları çok güzel oluyo diye bilirim ancak bazılarını yapamadığımda oluyo tabiki ama yılmayacağımı söyleyebilirim özellikle barrbunya pilaki pavörü yemeğim çok seviyorum tabiiki yazın tadı bambaşka görsel tarifinizde bambaşka oluyor ellerinize sağlık diliyorum yeni tariflerinizi bekliyoruz